Pædagogiske metoder
Vi bruger Selvsnak
Vi forstærker positiv adfærd
Vi er autentiske og gør det, vi siger, vi gør.
Vi har fokus på læringsmiljøets betydning og bruger rummet som den tredje pædagog.
Vi Koder rum med visuel støtte for at skabe tryghed.
Vi forholder os til aktivt og passivt rod
Samarbejdsstrukturer
Der reflekteres over fælles praksis på stuemøderne
Der arbejdes med tretrinsmodellen, fordi vi vil gøre det, der er godt for alle børn
Vi genbruger det, vi har – og er vedholdende i at rydde op.
Systemstrukturer
Vi har faglig viden om børn og anerkender, at alle børn kommer med forskellige færdigheder
De professionelle har en viden om tværfaglige samarbejdspartnere. Systemstrukturer
Ledelse og medarbejdere har et fælles ansvar for at sikre sammenhængskraft mellem alle niveauer i nøddeskalsmodellen.
Filosofisk fundament
Børn gør, hvad de kan – når man har gjort sit bedste, har man gjort det godt.
De professionelle justerer sig og tager ansvar for relationen.
De Professionelle bliver aldrig færdige med at øve sig og vi øver os sammen.