Nøddeskalsmodellen

Udarbejdet af personale og ledelse i Stestrup Børnegård - juni 2023

 nøddeskalsmodellen

 

Pædagogiske metoder                                   

Vi bruger Selvsnak

Vi forstærker positiv adfærd

Vi er autentiske og gør det, vi siger, vi gør.

Vi har fokus på læringsmiljøets betydning og bruger rummet som den tredje pædagog.

Vi Koder rum med visuel støtte for at skabe tryghed.

Vi forholder os til aktivt og passivt rod

 

Samarbejdsstrukturer

Der reflekteres over fælles praksis på stuemøderne

Der arbejdes med tretrinsmodellen, fordi vi vil gøre det, der er godt for alle børn

Vi genbruger det, vi har – og er vedholdende i at rydde op.

 

Systemstrukturer

Vi har faglig viden om børn og anerkender, at alle børn kommer med forskellige færdigheder

De professionelle har en viden om tværfaglige samarbejdspartnere. Systemstrukturer

Ledelse og medarbejdere har et fælles ansvar for at sikre sammenhængskraft mellem alle niveauer i nøddeskalsmodellen.

 

Filosofisk fundament

Børn gør, hvad de kan – når man har gjort sit bedste, har man gjort det godt.

De professionelle justerer sig og tager ansvar for relationen.

De Professionelle bliver aldrig færdige med at øve sig og vi øver os sammen.

Senest opdateret 21-04-2023