Indsatsplan ved længerevarende IT-nedbrud (+ 24 timer)
Indsatsplan ved længerevarende IT-nedbrud (+ 24 timer) - Ågerup Børnehus |
|
Situation |
I tilfælde af et længerevarende IT-nedbrud følger alle enheder indenfor LAER disse overordnede retningslinjer, tilpasses den enkelte enhed efter behov. |
Alarmering |
Konstaterer medarbejderne et IT-nedbrud, tages der kontakt til den stedlige leder. Den stedlige leder kontakter andre skoler/institutioner i kommunen for at få et overblik over omfanget af nedbruddet. Er det et enkelt IT-system, der ikke fungerer, kontaktes den pågældende leverandør. Den stedlige leder kontakter nærmeste leder Christian Oxbøll, 72 36 63 21. Den stedlige eller nærmeste leder kontakter kommunens IT-afdeling telefonisk ved længerevarende IT-nedbrud; dels for at orientere om problemet, og for at finde ud af, hvor udbredt/alvorligt problemet er, og om det kan afhjælpes centralt fra. Ved behov for akut, kritisk IT-hjælp og/eller orientering af kommunens IT-afdeling i tilfælde af nedbrud ringes på IT-vagten/Vagttelefonen kan kontaktes ved nedbrud på kritiske IT-systemer udenfor normal arbejdstid på 72 36 1234. It-vagten/Vagttelefonen omfatter udelukkende kritisk IT f.eks. fejl eller nedbrud på:
|
Opgaver |
|
Handling |
|
Ledelse og organisation |
I område Kildedam består krisestaben af den pædagogiske leder i det pågældende børnehus og områdeleder Christian Oxbøll. AMR og TR i børnehuset samt pædagogiske ledere fra andre børnehuse kan på baggrund af konkret vurdering i det enkelte tilfælde indgå i krisestaben. Dette besluttes af områdeleder Christian Oxbøll. Stedlige leder eller områdeleder Christian Oxbøll leder indsatsen (kriseleder). Denne er ansvarlig for at de øvrige roller i den lokale krisestab besættes samt for at orientere chef for Læring og Trivsel, Karina Møller på telefon eller mail.
|
Bemanding og udstyr |
Den stedlige leder vurderer behovet for ekstra bemanding, - fx ved behov for udførelse af flere ’manuelle’ opgaver grundet manglende adgang til fagsystemer e.l. Kritisk data opbevares i under dobbeltsikret lås og varetages af den stedlige leder. |
Kommunikation |
Se afsnit om ’Alarmering’ Den stedlige leder:
Ved nedbrud der berører hele/større dele af kommunen sørger den centrale krisestab for orientering af relevante samarbejdspartnere (at elektronisk information ikke kan sendes og modtages). |
Kontaktoplysninger |
Kontaktoplysninger på:
|
Evt. andre opmærksomhedspunkter |
Opbevaring af personfølsomme oplysninger i tilfælde af fysiske udskrifter mv., brug af harddisk, USB osv. [GDPR] ’ Dobbeltlås-princippet’. (fysiske dokumenter låses inde i et skab i et aflåst rum). |
Opdatering/ændring |
Opdateret af Lærke Christiansson den 12-10-2023 |
Sidst opdateret
12.10.2023
Ansvarlig redaktør