Indsatsplan ved tilfælde af alvorlig smitsom sygdom
Indsatsplan ved tilfælde af alvorlig smitsom sygdom - Børnehuset Midgård |
|
Situation |
Et eller flere børn eller ansatte udviser symptomer på en alvorlig, smitsom sygdom. Der er risiko for, at børn og voksne kan blive smittet af alvorlig sygdom i institutionen. |
Alarmering |
Hvor kommer alarmen fra? Smitte konstateres i institutionen:
Smitte konstateres i hjemmet:
Anmeldelsespligtig smitsom sygdom:
Hvem skal alarmeres? I tilfælde af anmeldelsespligtig smitsom sygdom:
I andre tilfælde af alvorlig, smitsom sygdom:
Chef for Læring og Trivsel kommunens centrale kriseskab skal aktiveres. |
Opgaver |
|
Handling
|
|
Ledelse og organisation |
Alle enheder sammensætter en lokal krisestab. I område Kildedam består krisestaben af den pædagogiske leder i det pågældende børnehus og områdeleder Christian Oxbøll. AMR og TR i børnehuset samt pædagogiske ledere fra andre børnehuse kan på baggrund af konkret vurdering i det enkelte tilfælde indgå i krisestaben. Dette besluttes af områdeleder Christian Oxbøll. Pædagogisk leder eller områdeleder Christian Oxbøll leder indsatsen (kriseleder). Denne er ansvarlig for at de øvrige roller i den lokale krisestab besættes samt for at orientere chef for Læring og Trivsel, Karina Møller på telefon eller mail. Se ’Delplan for Læring og Trivsel’ for uddybelse af rollerne. |
Bemanding og udstyr |
Adgang til førstehjælpskasse og evt. hjertestarter - se oversigt over hjertestartere: www.hjertestarter.dk |
Kommunikation |
|
Kontaktoplysninger |
Børnehuset Midgård Pædagogisk leder, Jeanette Andresen Telefon: 72366393, mail: jea@holb.dk Områdeleder, Christian Oxbøll Telefon: 72366321, mail nieox@holb.dk Chef for Læring og Trivsel, Leder af Fagcenter for Læring og Trivsel, Lasse Sømmergaard: 72 36 36 73, lasso@holb.dk Koordinerende sundhedsplejerske, Ann-Sofie Rasmussen Telefon: 72363762, mail: annsr@holb.dk |
Evt. andre vigtige opmærksomhedspunkter |
*SÅDAN YDER DU KOLLEGIAL PSYKISK FØRSTEHJÆLP HVIS DER ER SKET EN ALVORLIG ULYKKE:
Vær opmærksom på evt. behov for ekstra rengøring af lokaler – efter vurdering af Sundhedsplejen eller Styrelsen for Patientsikkerhed. |
Opdatering/ændring |
Opdateret af Lærke Christiansson den 12-10-2023 |
Sidst opdateret
13.11.2023
Ansvarlig redaktør